BILLETTINFORMASJON

BILLETTINFORMASJON

Billetter:
Billetter fås kjøpt her og i hovedbibliotekene i Rissa og Leksvik – og på Museet Kystens Arv.

 

Kjøpte billetter refunderes ikke:

Det er viktig å forsikre seg om at man har valgt riktige billetter før billetten betales. Ta vare på billetten din, den er et verdipapir.

 

Billettavgift:
Billettavgiften er inkludert i oppgitt billettpris.

 

Rullestolbruker:
Billetter tilgjengelige på nett: Felt D. Ved spesielle behov, ber vi om at det tas kontakt med oss på billetter@densisteviking.no, så vil vi prøve å legge til rette etter beste evne.

 

Hørselshemmede:
Amfiet vil bli utstyrt med teleslynge. Høreapparatet settes i Teleslynge-modus (T).

 

Ledsager:
Hvis du har gyldig ledsagerbevis, tilbyr vi fribillett til din ledsager. Ledsagerbevis må fremvises ved kjøp av billetter. Disse billettene kan foreløpig kun kjøpes over disk i biblioteket på Åsly skole. Skulle det by på problemer ber vi om at det tas kontakt med oss på billetter@densisteviking.no, så vil vi prøve å legge til rette etter beste evne.

 

Student, barn- og honnørbilletter:
Prisene vil være tilgjengelig på de forestillingene der vi tilbyr disse rabattene, også på nett. Gyldig dokumentasjon MÅ fremvises ved billettkontroll.

 

Barnebilletter (t.o.m 15 år) vil også være tilgjengelig for salg på nett dersom rabatten tilbys.

 

Trygdede og personer over 67 år har mulighet til å kjøpe 1 billett pr. person til honnørpris på forestillinger der honnørrabatt tilbys. Honnørrabatt vil alltid være tilgjengelig på nett dersom rabatten tilbys. Gyldig dokumentasjon MÅ fremvises ved billettkontroll.

 

Gruppe:
Vi tilbyr grupperabatt på våre forestillinger. Disse rabattene gis til grupper over 15 personer. Ta kontakt på billetter@densisteviking.no for gruppebestilling.

 

Slik henter du ut billetten din:
Du kan skrive ut billettene hjemme hvis du kjøper på nett. Ved gruppebestilling / spesielle behov / rullestolbruker reserveres billetter, og kjøres ut som fysiske billetter når reservasjon er betalt. Kjøper du billett gjennom eBillett trenger du ikke å skrive ut billett, men viser frem en gyldig QR-kode fra mobil eller nettbrett ved innslipp.

 

Refundering av billetter:
Vi refunderer ikke billetter, men gjør unntak hvis vi må avlyse- eller endre dato på forestillingen. Vi kontakter deg så raskt vi kan hvis vi får en avlysning, og prøver å foreta refunderingen eller bytte til ny dato så smidig som mulig. Ved rolleendring, forsinkelse, force majuere eller tekniske feil refunderes ikke billettene. Hvis du ikke har registrert deg med navn / mailadresse / telefonnummer ved kjøp av billett får vi ikke tak i deg, og anbefaler derfor å følge med på våre nettsider.

 

Ofte stilte spørsmål:

 

Det oppstod en feil etter jeg la inn kortinformasjon, beløpet er trukket fra konto og jeg har ikke mottatt billetten min.

 

Dersom det oppstår en feil etter at vi har trukket beløpet fra konto tilbakefører vi det umiddelbart. Dessverre fungerer betalingssystemene slik at beløpet kan bli stående reservert på konto i opptil 2-3 virkedager før det blir disponibelt igjen. Du vil få tilbakeført pengene og du kan trygt forsøke å kjøpe på nytt. Dersom du mot formodning ikke skulle ha pengene tilbake etter 2-3 virkedager (ikke medregnet helger og helligdager) så kan du ta kontakt med oss slik at vi kan undersøke årsaken.

 

Kjøpet ble gjennomført, jeg fikk opp kvittering men jeg har ikke fått billettene på e-post.

 

Dette skyldes som oftest en av to ting. Enten er epost-adressen skrevet feil eller så har eposten blitt stoppet av søppelpostfilter. Dette kan forekomme enten i epostklienten din eller hos nettleverandørens/jobbens søppelpostfilter. Sjekk søppelpostboksen for å se om den kan ha havnet der. Hvis du fortsatt ikke finner billetten ber vi om at du sender oss en e-post hvor du oppgir:

 

– Hvor forestillingen/arrangementet skal finne sted
– Arrangementets tittel og dato
– Epost-adressen som ble brukt under kjøpet
– De 4 siste sifrene i det 16-sifrede kortnummeret du benyttet ved betaling

 

Jeg får beskjed om at kortet er avvist av kortutsteder, men jeg vet jeg har dekning på konto.

 

Transaksjonen kan bli avvist av kortutstede/bank av ulike årsaker. Vi mottar dessverre ingen nærmere forklaring på årsak til dette, kun beskjed om at vi ikke kan trekke beløpet fra kontoen din. Av og til kan dette skyldes lokale problemer hos banken eller lignende, ta kontakt med dem hvis du har spørsmål. Du kan eventuelt også forsøke kjøpet på nytt senere.

 

Etter at jeg har lagt inn kortinformasjon får jeg spørsmål om passord/kode. Jeg vet ikke hvilket passord/kode som menes her.

 

Vi benytter 3D-secure i betalingsløsningen vår. Dette er en løsning bankene og kortselskapene har gått sammen om for å øke sikkerheten for deg ved netthandel. Det kan variere fra bank til bank hvordan denne autentiseringen gjennomføres. Ta kontakt med din bank/kortutsteder for å få informasjon.

 

Jeg har kjøpt billett men kan ikke dra likevel, hvordan får jeg refundert kjøpet?

Les mer om refusjon her!

 

Jeg har kjøpt billett til feil dag/tid/plass, hvordan kan jeg få byttet denne?

 

Måten dette håndteres på er at du kjøper nye billetter til riktig dag/plass så refunderer vi det kjøpet du har gjort. Send oss en e-post, så hjelper vi deg med dette.

 

Kontakt oss

 

Du kan kontakte oss på e-post (post@ebillett.no). Legg med informasjon om hvilket sted og hvilken forestilling forespørselen gjelder. Dersom det gjelder et kjøp du allerede har gjennomført ber vi også om at du legger ved de 4 siste sifrene i det 16-sifrede kortnummeret du har benyttet samt epostadresse om du har brukt en annen enn du sender henvendelsen fra.

E-post

Adresse:
Museet Kystens Arv
Myrssjøen 44, 7105 Statsbygd

Facebook

Arrangør:
Stiftelsen
Den siste viking

+47 958 62 764

Foto:
Bernt Brevik,
Petter Bueng, Marianne Dybdahl